Blogartikel Citytour Thessaloniki - team 7

19 april 2016 - Thessaloníki, Griekenland

Welkom bij de citytour van Thessaloniki. Wij zijn Tuba, Bernice, Kelsey en Rachelle. Wij nemen jullie nu mee in onze ervaring van de stad Thessaloniki. Wij hopen dat jullie het leuk gaan vinden om zelf daar ook naar toe te gaan! Heel veel leesplezier!

Zo, daar zitten we dan, een rondtrip door Thessaloniki. We zitten in de bus en kijken naar buiten. Overal oude huisjes en oude straatjes. Het is allemaal een richtingsweg. En het verkeer is druk. We zijn nu onderweg naar Heptapyrgion. Ondertussen worden wij geïnformeerd over wat het precies inhoudt. Het is een kasteel, het ligt boven op de heuvels van de wijk Ano Poli. Het heeft een soort toegangspoort die de stad beschermde. Vanaf het soort van balkon heb je echt een prachtig uitzicht over de stad thessaloniki. Het is echt een must-do.

ano poli kastro

Na dit moois gezien te hebben, gaan wij weer verder in de bus. We zien veel jongeren over straat en rijden nu richting de Agios Dimitrios basiliek. Maar, wow, wat is deze stad druk. Er rijdt heel veel verkeer. De buschauffeur parkeert de bus en nu moeten we oversteken. Oh, een auto en nog een auto. Gelukkig, nu staan alle auto’s stil en kunnen wij oversteken. De buitenkant van de  basiliek ziet er mooi uit, echt waanzinnig. Alleen jammer dat er bedelaars buiten lopen. Gelijk doorlopen en dan heb je er geen last van. Wow, sprakeloos wanneer wij de basiliek inlopen. Er staan allemaal verschillende beelden en overal hangen schilderijen. Je kan hier tot rust komen, en ook bijvoorbeeld een kaars aansteken.

aghos dimitrios 2 aghios dimitrios

Wij gaan weer verder en weer oversteken. In de bus rijden wij door naar de witte toren. Ook de witte toren beschermde de stad. De witte toren staat bij het water. Geweldig om ook de boten te zien liggen en hoe gezellig en druk het er hier uitziet. Iedereen gaat foto’s maken.

white tower team 7 white tower 2

Ondertussen lopen wij richting het water waar we een paar kwallen zien zwemmen, Ieuw! Gelukkig hoeven wij niet in het water hier. Omdat de bus niet kan wachten op ons, lopen wij een stukje verder naar het standbeeld van Alexander de Grote. Tring, tring, oeps, kijk uit, er fietsen fietsers hier. Het standbeeld is heel groot. Je ziet ook de tekst staan met daarop wie Alexander de Grote is.

Alexander de Grote

Iedereen heeft het gezien, en wij gaan weer verder in de bus. Ook nu weer gaan wij heel de stad door, omdat het een eenrichtingsweg is. Wij stoppen nu bij het Aristoteles plein. Het is echt super gezellig hier. Overal verschillende tentjes om te eten of om te shoppen. Wij krijgen nu ook vrije tijd en gaan lekker genieten van de winkeltjes die hier zitten. Hé, kijk, een H&M, en oh ook nog een Zara. Ook veel lokale winkeltjes. Wij gaan lekker shoppen hier, we hopen jullie hier gauw te zien

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl