Het regent goden in Perea - team 2

17 april 2016 - Perea, Griekenland

Het is 17 april en we zijn dan eindelijk aangekomen in Griekenland (waar we na een zware toets week toch echt wel naar uit hebben gekeken!) Na een korte busrit van 20 minuten onder begeleiding van de coolste buschauffeur Jorgos komen we aan in Perea, dit is een plaatsje net buiten Thessaloniki waar we 3 nachten zullen verblijven in  Hotel Avra.

Het is nu de beurt aan groepje twee om iedereen zo vlot mogelijk in te checken en te zorgen voor het middagprogramma. We hebben met de receptionist de kamer indeling besproken en de kamersleutels uitgedeeld aan de leerlingen. Na een korte pauze en een rondje op de hotel kamers verzamelen we beneden in de lobby waar het eerste spel van de dag wordt uitgelegd.

Het eerste bedachte spel is een selfie spel, hierbij moeten de teams 5 selfies maken met een Griek die in hun ogen op een Griekse god of godin lijkt. Bij deze opdracht krijgen de teams een A4-tje mee met daarop een aantal goden en godinnen. Het is ook de bedoeling dat de teams kunnen toelichten waarom zij voor die persoon gekozen hebben. We hebben heel wat leuke foto’s voorbij zien komen van de verschillende teams. Na het selfie spel wordt er opnieuw verzameld in de lobby.

Afrodite?

Zeus?

Na het leuke selfie spel is het tijd voor het tweede spel. Dit spel bestaat uit de Olympic Beach games met onder andere: waterballon gooien, flessenvoetbal en volleybal. Helaas kon het waterballon spel niet meer doorgaan omdat we de waterballonnen niet kunnen vullen. Na goed overleg met het team hebben we besloten om een spannende volleyball battle te houden  tussen R2A en R2B.

Het veld is uitgelegd door middel van slippers en tassen van de leerlingen, wat kunnen we toch goed improviseren! Nu kan de battle echt beginnen! Het was een zeer spannende battle onder begeleiding van scheidsrechter meneer Groenendaal heeft R2B de battle gewonnen!

Beach games 2

Groep 2; Audrey, Pascalle, Sharon, Christina