Het begin van onze reis - team 1

17 april 2016 - Schiphol, Nederland

Wij zijn Paula, Shanty, Thomas en Denise. Wij verzorgen de vlucht van Amsterdam naar Thessaloniki en weer terug.

We zijn aan het verzamelen bij vertrekhal 1. We hebben net aan het Transavia personeel gevraagd hoe we het beste kunnen inchecken. Als iedereen er is checken we in en vervolgens lopen we door naar de douane. Nadat we door de douane zijn hebben we vrije tijd om te shoppen of iets te eten.

Inmiddels staat iedereen bij de gate te wachten.  Na een aantal minuten gaat de gate open. Onze boardingpass wordt gescand. Daarna lopen naar het vliegtuig, bij de ingang word ons een fijne vlucht toegewenst door het transavia personeel.

We hebben een klein beetje turbulentie gehad een aantal minuten geleden. Iedereen moest zijn gordel om. De piloot vertelde ons dat het ongeveer  10 minuten zou duren.

Schiphol

De landing is heel soepel verlopen en nu lopen we vanuit het vliegtuig naar beneden naar een bus. De bus zit propvol en er komt een volgende bus aan. Iedereen staat op elkaar in de bus, maar gelukkig hoeven we maar een heel klein stukje te rijden. De bus stopt voor de ingang en iedereen gaat naar binnen om te wachten op zijn koffer.

Er gaat een lampje aan en de band begint te rollen. Alle koffers komen over de band en iedereen pakt zijn eigen koffer. Op dit moment lopen we naar de bus om naar ons hotel te gaan. We stappen de bus in en zijn op weg naar een heerlijk avontuur.

Gate

De terugvlucht is ook hartstikke goed gegaan. We konden snel inchecken en onze koffer afgeven. Vervolgens hebben we in de vertrekhal gewacht en zijn we naar Nederland gevlogen. Daar kregen we een warme ontvangst van onze familie.