Boottocht in duigen? of toch niet - team 9

20 april 2016 - Néos Marmarás, Griekenland

Vandaag (20 April) was het onze beurt om de leiding te nemen over de reis als managers. Een boottocht en de laatste nacht in het vijfsterren hotel staan op de planning. Ondanks de weersverwachtingen voor vandaag waar veel wind op ons staat te wachten, wordt iedereen toch vrolijk wakker en heeft iedereen zin in deze laatste dag. Na het ontbijt van een boterham en een plakje cake staat iedereen klaar om 1,5 uur in de bus te zitten naar Ouranoupolis. Vanaf daar gaan wij een boottocht maken langs het schiereiland Athos. Op Athos zijn een aantal kloosters te vinden waar nog monniken leven en zijn vrouwen niet toegestaan.

Terwijl iedereen klaar staat om te vertrekken met de bus naar de boottocht, is er uiteindelijk toch besloten om de boottocht toch niet te doen door de harde wind. Gauw te kijken naar een ander alternatief kwam onze geweldige buschauffeur “George” met het idee om naar een dorpje te gaan aan de kust genaamd Neos Marmaras. Ondanks de teleurstelling van vele gaan wij toch rijden met de bus naar Neos Marmaras.

Aangekomen in het dorpje ziet het weer er een stuk beter uit. De zon schijnt, er is bijna geen wind en de zee ziet er rustig uit. Iedereen krijgt 2 uur vrije tijd, dus wij gaan het dorpje verkennen. Het is een perfect plekje om eindelijk de souvenirs aan te schaffen en lekker een terrasje te pakken. Terwijl wij zitten te wachten op onze lunch komt mevrouw van der Weide weer even langs. Onze buschauffeur ''George'' heeft geregeld dat wij toch nog een boottocht kunnen maken. Een halfuur later stappen wij dus met zijn alle alsnog op de boot. Eenmaal op de boot blijkt de zee toch nog best ruig te zijn, maar dat mag de pret niet verpesten. Het is een heerlijk boottochtje in de zon.

Nadat iedereen heeft genoten van een lunch en de boottocht gaan we verder naar ons laatste hotel''Athena Pallas''. Dit is heel een mooi vijfsterren hotel die van alle faciliteiten is voorzien. Een aantal zwembaden, hele mooie kamers en een heel mooi resort. In dit hotel heeft een ander groepje de leiding overgenomen. Wij hebben erg genoten van deze dag en zijn blij dat de boottocht als nog door kon gaan.

Boottocht Neos Marmaras